This content is protected, please and enroll course to view this content!

14 comments on “Najlepsze fotografie – co sprawia, że są świetne?

  1. Nie omieszkam podzielić się wrażeniami po fragmencie pierwszej lekcji – otóż jest świetnie.
    Doceniam punkciki na suwaczku ( osi czasu) zaznaczające przejścia do kolejnego mistrza, doceniam zwięzłość stylu i dobre ilustrowanie tez Prowadzącego (=Ojca Założyciela ) fotografiami. Ujęły mnie “nabiałowe” porównania w analizie kadrów Adamsa. Jego edycja zdjęć mnie powala !
    Ale , ale – zauważyłam, że Adams nie słyszał maksymy “Królestwo za człowieka!” i w jego krajobrazach człowieka nie uświadczysz 😉 Nobody is perfect 😉

    Odpowiedz
  2. Obejrzałam do końca z zapartym tchem. Duża doza informacji otwiera głowę i włącza inne myślenie.
    Muszę obejrzeć co najmniej jeszcze raz (albo nawet kilka). To była dawka doskonałości.
    Cieszę się ogromnie, że zdecydowałam się zapisać na ten kurs.

    Odpowiedz
  3. Pierwsza “lekcja” zaliczona. Jak zwykle masa informacji przedstawiona w bardzo przystępny sposób. No i od razu z “grubej rury”, czyli chyba najbardziej rozpoznawalni mistrzowie fotografii: Adams i Salgado. Pełna profeska. I jeszcze taka mała łyżeczka dziegciu do tej beczki miodu: Piotrze, czasami pasek z Twoimi pisaczkami i strzałkami przesłania fragment zdjęcia.
    Tak trzymaj

    Odpowiedz
  4. Dopiero teraz zobaczyłem materiał, aczkolwiek jeszcze nie w całości, ponieważ jest bardzo obszerny. I super i jest super. Piotr, szacun, jak to się teraz mówi :). Kiedyś słuchałem w radiu takiego zabawnego słuchowiska, w którym ludzie handlowali czasem. Czas można było kupić. Piotr, znasz stronę która to umożliwia? Np. doba miałaby wtedy nie 24 godziny, a na przykład 30. Wtedy nie musiałbym poświęcać “nocy” na oglądanie Twoich materiałów. 🙂 Pozdrawiam

    Odpowiedz
  5. Ja najchętniej zrobiłabym maraton, ale nie – delektuję się. Po jednym dziennie 🙂 Świetne, inspirujące. Nie wiem czy ktoś też tak ma – jestem w połowie, a już mi szkoda że się skończy!

    Odpowiedz
  6. Skończyłam oglądanie zarówno prezentacji Piotra jak i większości materiałów dodatkowych. Skończyłam to nie znaczy, że nie chciałabym do tego powracać. Mam kilka konkluzji – jedną z nich jest pewna zbieżnośc życiorysów tych wybitnych fotografów : jakaś trauma, samotność, introwertyzm w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym. Tak było np. z Adamsem, Harveyem, ale też – o ile pamiętam- z Korbijnem i kilkoma innymi. Te zdarzenia – jak sądzę – formują pewien rodzaj wrażliwości , swoistego postrzegania świata. Oglądając prace wielkich mistrzów fotografii dostrzegłam wiele , w których zuchwale łamane są zasady, których cierpliwie ( acz nie zawsze skutecznie ) się uczymy : np. ciasno “upakowane” kadry w ramie, spore płaszczyzny czerni na krawędziach kadru bez widocznych szczegółów, pionowe kadry dla krajobrazu, postaci odwrócone do nas plecami, które niczego przed nami nie otwierają itd itd. Mimo to jednak ( a może dlatego ) te fotografie maja w sobie jakiś magnetyzm , są po prostu bardzo piękne. Gdy chodzi o inspiracje to tu mam problem, bo właściwie wszystkie zdjęcia są dla mnie warte obejrzenia i na coś otwierają oczy.Wybrałam jednak 2 mistrzów krajobrazu : A.Adamsa – z powodu fantastycznej obróbki i F.Fontanę, bo prostota, minimalizm, geometria jego kadrów przywołuje mi malarstwo P.Mondriana, a jego bardzo lubię. Z drugą grupą mistrzów problem był jeszcze większy, ale stanęło na Bressonie ( jakżesz chciałabym mieć taki refleks!) i D.Allanie Harveyu z jego humanizmem . Konkluzja ogólnej natury nie jest dla mnie optymistyczna i pozostawię ją sobie.

    Odpowiedz
  7. Wlasnie skonczylam ogladac pierwsza czesc. Wspaniale informacje i dzieki za rekomendacje. Co do natchnienia i wyboru, to Kenna i Fontana. Szczeka opada. Zdjecie Fontany z Havany, z rozowa sciana na pierwszym planie, to nic innego jak porcja lodow neapolitanskich. Uwielbiam taki minimalizm, geometrie i naturalne kolory. To jest styl fotografii, o ktorym kierunku marze aby isc.

    Odpowiedz
  8. Po drugiej czesci, rzeczywiscie, zdjecia Cartier-Bresson’a sa niesamowite. Natomiast Webb’a album z Istanbulu mam, dzieki Twojej Piotrze wczesniejszej rekomendacji.

    Odpowiedz
  9. Zapisująć się na kurs wiedziałem, że Piotr robi świetne zdjęcia, a oprócz tego ma dar opowiadania. Kurs dodatkowo pokazał jeszcze ogromne doświadczenie i talent dydaktyczny Piotra. Sposób doboru fotografów i ich prac oraz podział materiału na dwa filmy jest, w moim odczuciu, świetny. Zawsze trzeba coś wybrać, ale najlepiej tak, aby początkującego kursanta zainteresować, pokazać mu jak patrzeć i analizować, co docenić. Patrzenia też trzeba się nauczyć, żeby doceniać subtelności i to co nie jest oczywiste. Bardzo ważne jest to, aby wskazać drogę do dalszego samodzielnego poznawania tematu. Dodatkowe linki i informacje nie są dodatkiem, ale świetnie zaplanowaną całością lekcji. Sam od lat prowadzę kursy stacjonarne i online (nie z fotografii 😉 ) i widzę jaki ogromny ładunek doświadczenia, przemyśleń i pracy włożony jest w ten kurs.
    Po obejrzeniu filmów wciągnąłem z półek albumy fotograficzne i ponownie z wielką przyjemnością oglądam fotografie, ale już inaczej – bardziej świadomie.

    Odpowiedz
  10. WIELKIE dzięki za inspirację i poszerzanie horyzontów! 🙂 Szczerze mówiąc, większości z tych fotografów nie znałem do tej pory. Na mnie największe wrażenie zrobili:
    1. Ansel Adams – za genialne kadry krajobrazów i przyrody
    2. Henri Cartier-Bresson – za kapitalne kompozycje i wyczucie decydującego momentu
    3. Franco Fontana – za oko do kolorów i nieszablonowych kadrów
    4. David Alan Harvey – za przeźroczystość i pokazywanie prawdziwego życia

    Odpowiedz
  11. Łoooooł, ile inspiracji! Do zdjęć ale i przemyśleń. Cudowny odcinek! Trybek wymiatasz! Zaraz po seansie ruszyłam w miasto z aparatem.
    Nawet, gdy się zna te nazwiska, fajnie jest posłuchać analizy doświadczonego, świadomego i spostrzegawczego fotografa. Jak sam często powtarzasz – grunt to mieć z kogo czerpać. A my mamy fajnie, bo możemy czerpać i z tych wszystkich mistrzów i z Ciebie 🙂 Super, że znalazł się tutaj zestaw bardzo różnych fotografików – i w krajobrazie i w streecie. Dzięki temu łatwiej osadzić siebie w tym wszystkim i zdecydować się, który sposób patrzenia na świat lub przedstawiania go jest bardziej “mój”, a który bardziej “obcy”. Lub właśnie spróbować czegoś obcego i nowego. Fontana mnie zauroczył, cudowny minimalista, nie znałam. Dziękuję. Dzięki temu znów nie wiem, w którą stronę w krajobrazie, bo z jednej strony Kenna z Montaną, z drugiej Salgado z Adamsem 🙂 To a propos wątku, czy iść w jeden rodzaj fotografii osiągając mistrzostwo, czy też rozwijać się wszechstronnie. Dylemat dla mnie nie do rozstrzygnięcia, a i w Twoich materiałach znajduję nieco sprzeczne stwierdzenia… Drugi duży temat i dylemat, który mi chodzi po głowie – które zdjęcia są “odhumanizowane”, a które “humanitarne” czy też “ciepłe”. Jak różni ludzie widzą to różnie, czasem skrajnie. Podobno zdjęcia Webb’a są odhumanizowane. Ale może odhumanizowany raczej Parr, który nas bezlitośnie obnaża?
    Ależ się cieszę, że ten kurs ma miejsce! Mam nadzieję, że dostęp do lekcji będzie możliwy dożywotnio (albo dopóki nam się nie znudzi). Podejrzewam, że jeśli wrócę za pół roku do tego materiału – obejrzę go zupełnie innymi oczami.
    Piotrze Trybalski (idąc śladem Eli “Ojcze Założycielu”) – bosko, że jesteś!

    Odpowiedz
  12. To duży zastrzyk informacji, wybór akurat tych fotografów krajobrazu nie był przypadkowy, tak sądzę.
    To tematy które prezentujesz podczas swoich warsztatów autorskich. Podziwiam ogrom włożonej pracy i fantastyczną narrację.
    Po tej mega dawce fotografii krajobrazowej, utkwiła mi w pamięci uwaga Piotra, aby popatrzeć na zdjęcie, które obrabiam w kolorze,
    zmieniając je na cz-b, żeby móc porównać harmonię kompozycji. Zachęcająca lekcja fotografii cz-b.

    Odpowiedz
  13. Ogromna dawka wiedzy. To jest niesamowite, jak po tych dwóch lekcjach moje spojrzenie na fotografię się zmieniło. Aż się boję, co to będzie na końcu

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.